CrossFit Sveas pass
 

På CF Svea har vi ett antal olika pass, som omfattas av CrossFits metodik med ständigt varierade funktionella rörelser utförda under hög intensitet.Generellt innehåller ett pass en lång och genomtänkt uppvärmning, därefter en del med teknik och/eller styrka, ochavslutas med en pulshöjande aktivitet. Upplägget är olika varje dag, olika övningar i olika kombinationer.
 
Det är viktigt att poängtera, att oavsett hur passet är uppbyggt, vilka rörelser som ska göras, finns det ALLTID möjlighet för alla att vara med. Våra coacher ser till att det finns en lättare övning du kan genomföra den dagen du har ont i axeln eller vikterna känns alldeles för tunga.
 

CrossFit

Grunden för vår träning, här kan alla vara med.
Varierande träning där du tränar olympiska lyft, gymnastik, strongman och kondition i olika former varje pass.

Hero Wod Friday
På fredagarna är lunchpasset och eftermiddagspasset vanligtvis ett hårdare pass än de övriga dagarna. Mindre teknik och styrka, till förmån för en riktigt svettig och tung wod. Passet är 75 minuter långt, men beroende på wod är det inte säkert att hela passlängden används!
 
Yoga


Calisthenics
Träningspass som fokuseras på kroppsvikt och användande av kroppen som träningsredskap både i riggen samt på marken.

Meltdown, CageFit & Beast It
Alla är välkomna på dessa pass!
Inga förkunskaper krävs, varken inom CrossFit eller vår egen On-Ramp.
Intervallpass med flås, styrka och uthållighet. Du jobbar i ditt eget tempo med vikter du väljer själv, det enda vi önskar av dig är att du ger allt! Detta pass gör dig redo! Det är början på resan till ett aktivt och piggare liv. Du kommer uppleva ren träningsglädje, med mycket svett och skratt!