CrossFit Sveas pass
 

På CF Svea har vi ett antal olika pass, som omfattas av CrossFits metodik med ständigt varierade funktionella rörelser utförda under hög intensitet.Generellt innehåller ett pass en lång och genomtänkt uppvärmning, därefter en del med teknik och/eller styrka, ochavslutas med en pulshöjande aktivitet. Upplägget är olika varje dag, olika övningar i olika kombinationer.
 
Det är viktigt att poängtera, att oavsett hur passet är uppbyggt, vilka rörelser som ska göras, finns det ALLTID möjlighet för alla att vara med. Våra coacher ser till att det finns en lättare övning du kan genomföra den dagen du har ont i axeln eller vikterna känns alldeles för tunga.
 

CrossFit

Grunden för vår träning, här kan alla vara med.
Varierande träning där du tränar olympiska lyft, gymnastik, strongman och kondition i olika former varje pass. 

CrossFit Team
Vi avslutar alltid arbetsveckan och veckan med en teamwod. I team om 2 eller fler utför du träningspasset, som vanligtvis är långa 90 minuter.
 
Yoga


Calisthenics
Träningspass som fokuseras på kroppsvikt och användande av kroppen som träningsredskap.

Gymnastics Ringar & Överkropp
Kroppsviktsträning i ringar med fokus på balans och rörlighet.

Meltdown, CageFit & Beast It
Alla är välkomna på dessa pass!
Inga förkunskaper krävs, varken inom CrossFit eller vår egen On-Ramp.
Intervallpass med flås, styrka och uthållighet. Du jobbar i ditt eget tempo med vikter du väljer själv, det enda vi önskar av dig är att du ger allt! Detta pass gör dig redo! Det är början på resan till ett aktivt och piggare liv. Du kommer uppleva ren träningsglädje, med mycket svett och skratt!