För allas bästa

För att vara en så inspirerande och trivsam träningsmiljö som möjligt har vi några fina och enkla punkter att följa.

1. Lämna egot i dörren
Någonstans i landet så värmer en högstadieknatte upp med dina personbästa vikter.

2. Jobba hårt
Ett försök ger respekt. Dra inte in dålig stämning i din träning utan försök vara positiv, ha kul och pusha både dig själv och människor omkring dig.

3. Respektera utrustningen
Att dumpa vikter är sista utvägen. Om möjligt, sätt ner saker försiktigt. Dumpning är en nödvändighet, inte en bekvämlighet. Utrustningen kostar massor, och vi vill inte behöva ta ut mer än nödvändigt i träningsavgift.

4. Dyk upp på klass
För nybörjare är det viktigt att vara konsekvent och lära sig grunderna, för mer erfarna är det viktigt att finslipa konstverket. Du kommer alltid ha en suck-at-list, men den kommer bli kortare. Kan du inte komma på bokat pass, avboka i tid (senast 3 timmar innan start)

5. Fuska inte
Ingen bryr sig om ditt resultat, alla bryr sig om du fuskar. Var ärlig mot dig själv, och mot andra. Du vet vad fullt rörelseutslag är, så låt bli slaskiga reps. Om någon påpekar att du gör något fel, lyssna och ta till dig. Det är svårt att ha perspektiv på sig själv med mjölksyra i hela kroppen.

6. Plocka undan din utrustning
Det du tar fram tar du även bort, torka bort svett, blod (!), kritor, utspillt talk och ta med dig dina tejpsnuttar och privata prylar. Talk förvaras i talktunnan. Vill du träna i någon annans skit?

7. Klasserna går först
Klasserna har alltid företräde till utrustning och lokalen. Plocka undan och ge utrymme för klassen i god tid innan klassens start, rådfråga coachen om du är osäker på vilken utrusning klassen behöver.

8. Berätta för oss
Om något är trasigt eller fattas. Säg till så att det kan åtgärdas.